Ett telefonnummer för alla tänkbara ärenden som rör din bostadsrätt och vår gemensamma fastighet. Driftstörningar avseende värme, vatten och ventilation eller skador och fel som du upptäckt i fastigheten (gäller även tvättstugan). Hit kan du också ringa om frågor gällande avier för avgift, panter och överlåtelser. I inloggat gränssnitt på Mitt Riksbyggen kan du hitta praktisk information riktad till föreningens medlemmar. Avier, autogiro, föreningsspecifika dokument och bokningar. Ditt ärende kan du sedan följa på Mitt Riksbyggen Du loggar enkelt in med ditt mobila BankID. Alla registrerade medlemmar i föreningen kan logga in. Till registrerad medlem räknas den eller de personer som i överlåtelsehandlingen står som ägare av bostadsrätten. Planerar du en renovering? Kontakta styrelsen för råd och tips via formulär här på hemsidan. Gå gärna också igenom den dokumentation som finns under avsnittet Bo i bostadsrätt. Lås, nycklar och gemensamt säkerhetssystem Vår leverantör heter Solidlås och ansvarar för vårt låssystem och nyckelhantering. Rekvisition från nyckelansvarig i föreningen behövs alltid för beställning av nya nycklar till fastighetens gemensamhetsutrymmen. Vid behov av nya och/eller fler nycklar kontakta styrelsen. Vid byte av lås till lägenheten rekommenderas att samma låssystem används då annars lägenhetsnyckeln inte fungerar till entréport och grovsoprum/cykelgarage. Kontakta styrelsen vid låsbyte. Avhämtning sker i butik. Solidlås Haukadalsgatan 5 164 40 Kista Tel.08-13 29 00 E-post: info@axlassolidlas.se Kone Hiss Felanmälan Föreningen har fullserviceavtal med Kone, så du kan ringa hur många gånger du vill, det kostar föreningen inget extra. |