Felanmälan/Hjälp


Renovera och underhålla
När du behöver hjälp k
ontakta Riksbyggens kundtjänst 0771-860 860


Ett telefonnummer för alla tänkbara ärenden
som rör din bostadsrätt och vår gemensamma fastighet. Driftstörningar avseende värme, vatten och ventilation eller skador och fel som du upptäckt i fastigheten (gäller även tvättstugan). Hit kan du också ringa om frågor gällande avier för avgift, panter och överlåtelser. 
I inloggat gränssnitt på Riksbyggens hemsida kan du hitta praktisk information riktad till föreningens medlemmar. Avier, autogiro, föreningsspecifika dokument och bokningar.

Följ instruktionerna om det är första gången och skapa ett konto. Alla registrerade medlemmar i föreningen kan skapa ett konto. Till registrerad medlem räknas den eller de personer som i överlåtelsehandlingen står som ägare av bostadsrätten.

Planerar du en renovering?
Kontakta styrelsen för råd och tips via formulär här på hemsidan. Gå gärna också igenom den dokumentation som finns under avsnittet Bo i bostadsrätt.
Lås, nycklar och gemensamt säkerhetssystem
Vår leverantör heter Solidlås och ansvarar för vårt låssystem och nyckelhantering. Rekvisition från nyckelansvarig i föreningen behövs alltid för beställning av nya nycklar till fastighetens gemensamhetsutrymmen. Vid behov av nya och/eller fler nycklar kontakta styrelsen. Vid byte av lås till lägenheten rekommenderas att samma låssystem används då annars lägenhetsnyckeln inte fungerar till entréport och grovsoprum/cykelgarage. Kontakta styrelsen vid låsbyte. 
Avhämtning sker i butik.
Solidlås
Haukadalsgatan 5
164 40 Kista

Kone Hiss Felanmälan dygnet runt 08-618 01 80 

Föreningen har fullserviceavtal med Kone, så du kan ringa hur många gånger du vill, det kostar föreningen inget extra. 

Renhållningsförvaltningen Stockholms Stad – 08-508 465 40 

När du har avfall som inte platsar i grovsoprummet och undrar tex. när MOBILA MILJÖSTATIONEN kommer till Hjalmar Söderbergs väg. 

Felanmälan Sopsug 

Förvaltare Caverion. Felanmälan görs till Riksbyggen dygnet runt på 0771-860 860 som förmedlar till Caverion.
När det är fullt i sopnedkastet och sopsugen inte fungerar, eller andra brister i sopsugshanteringen såsom lukt.

Problem med skadedjur

Föreningen har ett fullserviceavtal med ANTICIMEX genom Länsförsäkringar i Stockholm. Vid problem/skada ring 08-517 63 400